Hratelné rasy
Letos má každá rasa jasně dané raciálky, ale na druhou stranu má každá rasa hned několik pozitivních a několik negativních vlastností (vždy min. 1 a 1).
Lidé
Raciální schopnost
Tvárná mysl
Člověk se rychleji učí, za každé čtyři expy dostane jeden navíc.
Zároveň ale při utržení stresových bodů dostane vždy o 1 víc.
Orkové
Raciální schopnost
Hrdý národ
Orkové dbají na svou strašlivou pověst a 1x denně mají schopnost Zastrašení. Také jsou urostlí a silní, takže mají 1 život navíc.
Když je ale někdo urazí nebo jim ukřivdí, nemohou to nechat ležet a musí situaci vyřešit nebo to dotyčnému vrátit, jinak utrpí 2 body stresu. Kromě toho jim kouzla ze směru Chaosu způsobují o 1 větší poškození.
Nemrtví
Raciální schopnost
Život po životě
Nemrtví jsou asi nejzvláštnější rasou. Nemusí jíst, pít ani dýchat, a protože už si leccos prožili (a promřeli), hravě odolávají stresu (-1 od všech obdržených stresů).
Zároveň ale mají povinně jeden nevyléčitelný stresový efekt na stupni 2 (na začátku hry si jeden určí) a nelze je léčit magickými směry Světla a Přírody.
Goblini
Raciální schopnost
Výbušná povaha
Goblini v prvé řadě milují výbušniny a 1x denně se mohou vyhnout jejich efektu. Též milují peníze – začínají s větším obnosem peněz, a navíc považují dobře uzavřený obchod za proběhlou terapii (a mohou si tak 1x denně vyléčit 2 body stresu).
Pokud ale nemají na konci dne žádné peníze, nebo celý den neslyšeli žádný výbuch, automaticky utrpí 3 body stresu. Ostatní rasy jim moc nedůvěřují, proto mohou používat schopnosti Manipulace a Velitelství jen na jiné gobliny.
Noční elfové
Raciální schopnost
Lesní národ
Noční elfové dokáží splynout s lesem a 2x denně mohou v porostu využít schopnost Skrývání.
Nemají ale přístup k odvětví Inženýrství, ani nemohou využívat či používat produkty Inženýrství, tedy pušky, pasti, zámky a různá další udělátka.
Vznešení elfové
V herní lokaci se nejčastěji můžete potkat s elfy ze stormwindské diaspory, čaroději z Dalaranu a různými dobrodruhy pátrajícími v hloubi lesa. Známí jsou svýma jasně modrýma očima (ale ve starších verzích loru se barva očí neřeší, nemusíte tedy ani vy)
Raciální schopnost
Prastará mysl
Mají 5 expů do začátku (při vytváření postavy) a kromě toho si mohou vybrat jedno magické povolání nebo směr a v tomto odvětví mají každou schopnost o 1 exp levnější (minimum je 1).
Vznešení elfové se už jen těžko učí novým věcem, takže každý čtvrtý exp si nepočítají.
Trollové
Raciální schopnost
Krev trollů
Trollové jsou proslulí svou vitalitou, pročež mohou 2x denně během minutového odpočinku regenerovat 1 život. Krom toho jsou známí sběratelé trofejí; ze zabitých nepřátel sbírají kosti, zuby či jiné části těla, a mohou odolat stresu pocházejícímu od zástupce rasy nebo druhu, jehož trofej vlastní (1x denně pro každou rasu nebo druh).
Když už ale nějaký stresový efekt dostanou, automaticky přeskakují první stupeň.
Gnomové
Technicky založená rasa malého vzrůstu. Jejich domovina byla zničena během Druhé války. Většina našla útočiště v Khaz Modanu u trpaslíků, s nimiž je pojí pevná přátelství. Mnozí gnómové ale žijí i v lidských městech (živí se obvykle jako řemeslníci a inženýři) nebo jsou členy magických řádů Dalaranu.
Součástí kostýmu by měly být symbolické serepetičky, brýle a hračičky. Jemně se můžete inspirovat steampunkem. Bylo by vhodné, kdybyste sami byli menšího vzrůstu…
Raciální schopnost
Mozek nad svaly
Gnóm si každý den vybere jednu ze svých schopností, u které má pak jedno aktivní použití navíc. Navíc umí využít svého malého vzrůstu a jednou denně se vyhnout působení plošného efektu. Výstřel z pušky (loktarky) v doslechu jim jednou denně dodá efekt Povzbuzení (1 stínový život).
To vše jim přijde vhod, neboť mají v základu o jeden život méně.
Trpaslíci
Raciální schopnost
Těžkopádnost
Trpaslíci si mohou vybrat jedno z odvětví Inženýra, Dělníka, Obrany nebo Odolnosti a v tomto odvětví mají všechny schopnosti o 1 exp levnější (minimum je 1). Kromě toho mohou jednou denně odolat efektu, který by je srazil na zem (např. Odhození, Omráčení…)
Zároveň však nemají přístup k odvětví Hbitosti a pozitivní efekty Velitelství na ně fungují pouze od trpasličích velitelů.
Taureni
Pro hraní taurena je nutné mít skvělý kostým a ideálně být i fyzicky statným – ostatně taureni jsou nejmohutnější hratelnou rasou.
Raciální schopnost
Velký jako kráva
S tělesnou konstitucí taurenů se nelze měřit; každý tauren má v základu hned 2 životy navíc. Taureni také disponují hrozivým býčím náběhem; 1x denně se mohou rozběhnout a dokud nahlas mučí (na jeden nádech) a pohybují se, ignorují první 2 utržená zranění.
Zároveň se ale nemohou učit z odvětví Hbitosti a pro plošná kouzla jsou snadným terčem (takže tato jim způsobí dvojnásobné zranění).
Krvaví elfové
Raciální schopnost
Něco víc
Krvaví elfové jsou silně závislí na magické síle, proto mají vždy přístup k maně (jako by ovládali mágovu schopnost Mana). Pokud nejsou mágové, mají maximum 2 many, ze které mohou (ale nemusí) sesílat kouzla a kletby ze všech magických směrů nad rámec jejich použití; pokud jsou mágové, mají o 1 manu víc.
Jakmile se ale stane, že by neměli žádnou manu, jejich maximum životů se snižuje o 1 a všechno jimi způsobené zranění je o 1 menší (nejméně 1). Krom toho na ně schopnosti Velitelství mají pozitivní vliv jen od jiných krvavých elfů.