Pravidla hry 2023
Systém pravidel pro Warcraft 2023
Ano, vidíte správně, letos zcela zveřejníme pravidla! Již brzy… opravdu …
Jak jsme avizovali, pro letošní rok jsme nachystali hned několik novinek a systém pravidel také prošel velkou revizí. V jádru pravidel (životy, používání schopností, agonie, stres a další mechaniky) nečekejte nic drastického, ale zásadní proměnou projdou dostupné schopnosti, dovednosti a povolání. Po letech opouštíme čistě mistrovský systém, který jsme kdysi zavedli, protože je realistický a nabízí zábavu i tehdy, když se zrovna neděje nic příběhového. Jenže zároveň hodně zaměstnával (a vyčerpával) mistry a strhával na sebe víc a víc herního času, takže kdo se hodně angažoval v příběhu a bojoval za svou frakci, neměl často čas učit se a zlepšovat se, a naopak, kdo chtěl mít silnou postavu, neměl čas hrát příběh, protože se pořád učil.
Pro tento rok se tedy vracíme ke kořenům (ano, tak trochu náš trademark) Warcraftu a RPG her obecně a své postavy budete zase jednou vylepšovat za expy (zkušenostní body). Ale nebojte, nevracíme se k modelu, ve kterém každý večer udělujeme bodíky podle toho, co nám každý hráč odvypráví. V novém hybridním systému získáváte expy přirozeně během RP bloků, a to hned několika způsoby, které odměňují za různý styl hraní. Za plnění questů, za pokrok v dějových linkách, za práci pro své frakce, ale i za udolání silnějších nepřátel, za to vše lze letos získat bodíky zkušeností a za ně si pak mimoherně kupovat a vylepšovat své schopnosti. Možnost učit se u mistrů a získávat expy za trénink ale zůstává, takže koho tento styl hry bavil, může v něm pokračovat i nadále.
A za co že ty expy můžete utratit? Na přiloženém obrázku vidíte rozdělení stromu schopností mezi jednotlivá zaměření (dalo by se říci „povolání“, ale nemějte obavy, ani letos nemáme v plánu nutit výběr jedné konkrétní classy; stromy mezi sebou můžete v podstatě libovolně kombinovat). V každém zaměření se pak nachází hned několik odvětví, což jsou vlastně takové sdružené balíčky schopností. Odvětví/schopnosti se dělí do tří typů – základních, ultimátních a kombinací. Základní jsou přístupné vždy a všem. Pro odemknutí ultimátní schopnosti je potřeba splnit nějaké požadavky. A kombinace jsou v podstatě ultimátní odvětví založené na konkrétní kombinaci dvou či více základních odvětví.
Když se podíváme na příklad – po rozkliknutí stromu Hraničařiny vidíme čtyři základní (Střelba, Lov, Přežití, Zálesáctví) a tři ultimátní odvětví (Bystré oko, Společník a Lov bestií). Vtip je v tom, že každá postava má jasně omezený počet odvětví, která je schopná se naučit, a musí je strategicky vybírat. Do začátku si každý může zvolit maximálně tři základní odvětví, a při splnění požadavků pak jednu ultimátku NEBO kombinaci. (Velmi zkušené postavy si časem mohou odemknout jedno nebo dvě odvětví navíc, ale nebude to samozřejmost.) Záměrem je, aby každá postava byla unikátní a nabízela pro hru něco jiného, hráči budou muset trochu víc spolupracovat a nikdo nebude schopný naučit se všechno.
Nemějte ale obavy, že postavy v průběhu hry nemají kam růst a že se nebudou mít co učit, když mají jen „tři schopnosti“. Každé odvětví má v sobě obvykle hned několik aktivních i pasivních schopností, které se ale musí postupně odemykat, a často je lze ještě dále vylepšovat různými perky a nadstavbami, které se občas i vzájemně vylučují, takže co ztratí postavy v šíři schopností, které jsou jim k dispozici, to budou nyní moci vylepšovat do výšky.
Za zmínku stojí i fakt, že magie je nyní rozdělena mezi povolání a směry a obojí lze kombinovat s nemagickými schopnostmi. Magická povolání jsou odvětví, která v podstatě říkají, jak postava s magií pracuje – odvětví kněze získává přístup k žehnání a modlitbám, mágovi umožňuje sesílat kouzla ze zásob many, warlockovi umožní pracovat s dušemi. Magický směr oproti tomu nabízí základní kouzla, která jsou ale přístupná i těm, kteří žádné magické povolání nemají. Letos je tedy možné hrát ohněm nadaného válečníka nebo zloděje s kapkou iluzionismu. Silnější magie je pak přístupná jen skrze magické specializace, které vychází z logických kombinací povolání a směru, jako kněz a světlo nebo mág a arkána. (Ano, můžete mít současně kněze a směr arkány. Ne, není to k ničemu dobré.)
V průběhu května bychom rádi strom dokončili a k dispozici pak bude jeho on-line verze, kde si můžete všechna odvětví proklikat a pročíst, než se vrhnete na charakterník. A aby to bylo o něco lákavější, tak na závěr ještě prozradíme, že máme předchystané i „skryté“ kombinace, které na webu zveřejněné nebudou, ale pokud experimentováním a kombinováním některou z nich objevíte, získáte k nim na táboře přístup. Sami se nemůžeme dočkat, jaké šílené kombo nám hru rozbije jako první. Co vy?:)