Tvorba postavy

cHARAKTERNÍKY

Chcete si vytvořit postavu, ale nevíte jak na to? Sepsali jsme pro vás několik rad! Klikni sem

Aby ses mohl/a naší LARPové akce účastnit, potřebuješ si vytvořit hráčskou postavu, za kterou budeš v RP vystupovat. Postava ve světě Warcraftu může být příslušníkem mnoha rozlišných ras a kultur a každý jednotlivec má jiné schopnosti a dovednosti, jiný příběh, jiný charakter. A jelikož postavy promyšlené a připravené předem jsou obvykle o dost lepší než ty vymyšlené na místě, dáváme tomu letos prostor, a to formou charakterníku! V následujícím „dotazníku“ se sérií otázek můžeš dopracovat až k vytvoření řádné hráčské postavy, za kterou pak můžeš hrát celý tábor (nebo alespoň dokud neumře 🙂). 

Samozřejmě to není povinnost a je čistě na tobě, jestli si hodláš projít touto tvorbou postavy až do konce, nebo si ji vytvoříš až na místě na začátku tábora. Je tu nicméně slušná šance, že ti projití charakterníku pomůže nejen užít si lepší hru, ale možná v něm najdeš i zajímavé informace k příběhu a průběhu hry. Kompletní a dobře propracované postavy také mohou dostat do začátku hry nějakou tu odměnu nebo bonus. Tak zvaž, zda ti za to několik minut tvého cenného času stojí a pokud ano, pokračuj na stránce dál a pusť se směle do toho…

P.S.: Fantazii se meze nekladou! Určitě ale doporučujeme mít po ruce i naše herní pravidla a u některých odpovědí se jich držet (týká se zejména systému schopností).

 

úvod do příběhu a charakterník PRO 2024

Uprostřed Duskwoodu nedaleko Karazhanu leží město Podvěží. To, co kdysi začínalo jako malá obchodní osada u paty staré čarodějné věže, nejprve postupně přerostlo v malý neutrální obchodní uzel, načež se stalo rozlehlým uprchlickým táborem, který následně přerostl až v malé město. Lidé, trpaslíci, goblini, gnómové, trollové, elfové a kdo ví, co ještě. Všichni na jednom místě. Pospolu. Ale jak to bylo vůbec možné? Proč uprchlický tábor? 

Stahovali se sem totiž všichni s nadějí na poslední útočiště před okolním lesem…

Pro okolní svět byla situace v této části země dlouho záhadou. Bezvýznamné malé místečko známé jen díky kousek vzdálenému Karazhanu dlouho nestálo za povšimnutí. Ovšem jen do doby, co se zde začaly dít divné věci. Poutníci, kteří se do těchto krajů vydávali, zmizeli. S obyvateli, kteří zde již žili, byl ztracen veškerý kontakt. Ani magická komunikace nedokázala přes bariéru lesa proniknout dovnitř. Zdálo se, jako by zde celý život vymizel. Alespoň zvenčí. Poslední zprávy, které se podařilo ven dostat, nesly informace o jakési nákaze a mutaci lesa, který začal ohrožovat obyvatele. Nicméně se jednalo o zprávy nekompletní a veskrze poměrně nesmyslné, takže nikdo z výše postavených hodnostářů v blízkém i vzdáleném okolí nevěnoval těmto poplašným zprávám a žádostem o pomoc moc pozornosti. Jenže…

Situace se nakonec změnila…

Po dlouhých týdnech ticha, kdy byla veškerá komunikace s touto oblastí ztracena, to konečně začalo některým vrtat hlavou. Lidé tam měli své příbuzné, po kterých jako by se slehla zem. Neexistoval způsob, jak se s nimi spojit. Kdykoliv se kdokoliv pokusil vstoupit do lesa, nikdo už jej nespatřil. Pokusů o průchod přibývalo. Vznikaly ozbrojené skupiny, samovolně i z příkazu výše postavených vznešených. Ale čím více razantnějších pokusů selhávalo, čím více lidí a celých výprav mizelo, tím více to začalo okolní území zneklidňovat. Zdálo se, že v Podvěží se nejspíš opravdu děje něco znepokojivého. Co se stalo se všemi tamními? Je potřeba s tím něco dělat.

 Ve svém/nejbližším městě či vesnici sis všiml/a vyvěšeného pergamenu. Všichni v okolí o tom mluví… 

Nechť jsou všichni obeznámeni, že situace v místě zvaném Podvěží je kritická.

Působí zde blíže neidentifikovatelné, ale zcela jistě velmi nebezpečné síly.

Toto nebezpečí se může šířit.

Je třeba jej zastavit a zachránit zmizelé obyvatele Podvěží a blízkého okolí (pokud ještě žijí).

Vyzýváme tě, přidej se k výpravě!

Každý je potřeba a každý je vítán. 

úvod do příběhu a charakterník z ROKU 2023*

*Technicky vzato pořád funguje, ale je to tady jen jako okénko do minulosti, protože nám přišlo škoda to mazat. 🙂

Jak jsme již naznačovali v prvním nástřelu letošního děje, největší záhadou je, co se stalo s Kosou Elune a jestli je nějaká souvislost mezi tímto artefaktem a náhlým probuzením Hvozdu. Temný les a jeho hrůzná stvoření během několika dní ovládli celé širé okolí a všichni přeživší byli nuceni stáhnout se do Podvěží, kam se pravděpodobně kvůli duchům v Karazhanu Hvozd nedokáže přiblížit. Zatím.

Situace je velmi kritická. Město nemá prostor, nedá se v něm pěstovat dost jídla, Hvozd může prolomit obrany Karazhanu a Podvěží každým dnem. Opevnit se a čekat není řešením.

Až se budete rozhodovat, jakou postavu budete hrát, berte v potaz, že v Podvěží můžete hrát jak postavy z minulého ročníku (protože na sebe přímo navazují a uplynulo mezi nimi jen několik dní, maximálně týdnů), tak nově příchozí uprchlíky z okolí. Do Podvěží se stáhnul v podstatě úplně každý. Zbytky Aliance i Hordy, kněží i šamani, ale i běžní obyvatelé. A potřeba budou nejen hrdinové.

Protože město nemá zpočátku přístup k mnoha zdrojům a protože jedna z cest do bezpečí může vést i do podzemí, bude se hodit každý lovec, každý hospodář, každý řemeslník, dělník nebo dřevorubec. Letošní pravidla vám dají velkou volnost v kombinacích, ale také vás budou nutit pečlivě si vybírat. Nebojte se brát si i zdánlivě obyčejné dovednosti, protože jinak se taky může stát, že slovutná armáda hrdinů z Podvěží do pár dní pojde hlady nebo se jim rozpadnou hradby.

 

V Podvěží se lidé dělí do tří frakcí, přičemž každá vidí priority přežití jinde. Obchodní frakce je věrná původnímu goblinímu vedení a v jeho duchu vidí hodnotu v majetku a informacích, snaží se situaci nějak očůrat a zároveň na tom i vydělat. Navíc se i vnímá jako jediná frakce, která má právo vládnout. Řemeslnická frakce spoléhá na suroviny a zdroje, snaží se město zaopatřit a zároveň vidí naději v kopání tunelu do Karazhanu. Vojenská frakce, která sestává převážně z posledních členů Hordy a Aliance, ale je v ní i mnoho neutrálních žoldáků, věří ve vítězství v přímém střetu a soustředí se hlavně na kontrolu území. Každý je nucen alespoň formálně se hlásit k jedné z frakcí, zároveň ale není dělení tak striktní a každá frakce se snaží být aktivní ve všech oblastech. Dokonce i pod hrozbou Hvozdu jde koneckonců o politiku.

Přirozeným vůdcem městečka je hrdinná druidka Nymira, která osobně zachránila nespočet lidí před zlou mocí Hvozdu. Zároveň moc dobře ví, jak má les fungovat, a varuje všechny v Podvěží před jeho současnou podobou. Většina obyvatelstva k ní vzhlíží, jen obchodní frakce z její přítomnosti není dvakrát nadšená…