Frakce 2025

Na jihu Stranglethornu, v laguně usazené mezi útesy, se nachází přístav plný pirátů, švindlířů, nájezdníků a hrdlořezů. 

Život je zde levnější než na mnoha místech a nikomu se nedá věřit. 

Přístav je považován za ráj všech darebáků a centrum všech informací a informátorů.

Říká se, že v Booty Bay se střetávají všechny cesty Azerothu – a také všechny jeho tajemství. 

Kdo ovládá tento přístav, drží v rukou klíč k moci nad Jižnímy mořemi.

 

Kdo bude psát dějiny Stranglethornu?

Budou to goblinní obchodníci z Steamwheedle Cartelu?
Nebo snad piráti z jedné z soupeřících skupin Blackwater Raiders a Bloodsail Bucaneers?
Možná se přístav a okolní džungle opět proměnní v bojistě mezi Aliancí a Hordou.
A mlčet určitě nebudou ani podnikavý Venture Co.
Co tě zavedlo do tohoto svobodného přístavu? A ke komu se přidáš v sporu o jeho kontrolu?

Zde najdete popis všech hráčských i nehráčských frakcí, které se v Booty Bay a okolní džugli pohybují.

Blackwater, Bloodsail, Steamwheedle, Venture Co., Aliance a Horda jsou hráčskými frakcemi, do kterých je možné se přidat hned na začátku.

Ostatní frakce budou ovlivňovat a hru je možné že i u nich se otevřou dveře pro nové členy.

SteamWheedle Cartel

Jsou všude a nikde. Jejich zlaté mince otevírají každé dveře a jejich obchodní karavany spojují i ty nejvzdálenější kouty Azerothu. Steamwheedle Cartel je největší gobliní obchodní impérium všech dob. V jejich rukách se i nepřátelé stávají obchodními partnery – dokud je z toho profit.

 

Goblini vybudovali svou moc na schopnosti obchodovat s každým a udržovat si neutralitu mezi Hordou a Aliancí. Zatímco ostatní gobliní organizace často sklouzávají k násilí a vydírání, Steamwheedle sází na diplomatické řešení a vzájemně výhodné dohody. Jejich vliv sahá od Ratchet přes Booty Bay až po vzdálený Gadgetzan. Steamwheedle Cartel udržuje křehkou rovnováhu v Booty Bay. Jejich neutrální postoj jim umožňuje těžit ze všech stran konfliktu.

 

Vůdce kartelu, Princ Steamwheedle, je mistrem složitých intrik. Jeho agenti sledují pohyby konkurence a sbírají informace o každém významném hráči v oblasti. Steamwheedle nikdy neútočí přímo – jejich zbraněmi jsou důmyslné obchodní smlouvy a síť dlužníků napříč frakcemi.

 

V poslední době roste napětí mezi kartelem a Venture Company. Zatímco Steamwheedle preferuje udržitelný obchod, který zajistí dlouhodobé zisky, Venture Co. svým drancováním ohrožuje stabilitu celého regionu.

BlackWater Raiders

V přístavech Eastern Kingdoms se šeptá o flotile, která změnila tvář námořního obchodu.

Jejich lodě jsou rychlé, jejich zbraně ostré – ale jejich skutečnou silou je schopnost uzavřít obchod všude, kam vítr zavane.

Pod vedením Baron Revilgaze se z Blackwater Raiders stali respektovaní, byť obávaní, obchodníci a piráti.

Našli svůj domov v Booty Bay, kde si během let vybudovali pověst nejschopnější námořní organizace v jižních mořích. Na rozdíl od běžných pirátů se méně zajímají o drancování a více o budování obchodních tras a rozšiřování sítě spřátelených přístavů.

Baron Revilgaz vede své muže pevnou rukou a s chladnou kalkulací. Pod jeho vedením si Blackwater Raiders vybudovali rozsáhlou síť kontaktů od Kezanu až po Eastern Kingdoms. Jejich vliv sahá daleko za hranice Booty Bay – kontrolují přístav Edj na severovýchodním pobřeží Kezan a několik přístavů na pobřeží The Barrens.

Největším nepřítelem Blackwaterů jsou Bloodsail Buccaneers vedeni Baronem Falrevere. Toto nepřátelství přerostlo v osobní vendetu, která již roky barví vody jižních moří do ruda. V ulicích Booty Bay často dochází k šarvátkám mezi členy obou frakcí a jejich soukromá námořní válka se táhne přes celá jižní moře.

Podle příběhů z taveren stojí Blackwater Raiders za smrtí Falreverova syna Magranna. Zatímco Baron Falrevere střádá své síly v Bloodsail Hold, Baron Revilgaz upevňuje své postavení a rozšiřuje svůj vliv. V jižních mořích se schyluje k bouři – a Blackwater Raiders budou v jejím středu.

BloodSail Buccaneers

V jejich očích plane nenávist tak žhavá, že by dokázala zapálit i moře. Krvavé plachty jejich lodí nesou příslib pomsty a smrti.

Kde ostatní piráti hledají zlato, Bloodsail Buccaneers prahnou po krvi svých nepřátel.

Pod velením Barona Falrevere se Bloodsail Buccaneers stali postrachem jižních moří. Jejich flotila útočí nejen na obchodní lodě, ale především na plavidla Blackwater Raiders. Každý útok je pečlivě naplánovaný, každý výpad má jediný cíl – oslabit vliv Barona Revilgaze a jeho přisluhovačů.

V jejich pevnosti Bloodsail Hold se kují plány na zničení námořní nadvlády Blackwater Raiders. Bukanýři zde shromažďují svou flotilu a cvičí nové posádky. Falrevere je trpělivý – ví, že pomsta chutná nejlépe, když je servírována ve správný čas.

Jsou známí svou krutostí a nekompromisním přístupem. Jejich nájezdy jsou rychlé a brutální, nepřežívají žádní svědci. V Booty Bay se jejich muži často střetávají s Blackwater Raiders v pouličních šarvátkách a soubojích. Krčmy v přístavu se proměňují v bojiště, kde se vyřizují letité účty.

Pro Barona Falrevere je tento boj osobní. Blackwater Raiders mu vzali syna Magranna, který padl pod palbou jejich děl. Od té doby přísahal pomstu nejen jim, ale i obchodním princům, kteří je podporují. Zatímco ostatní piráti se spokojí s lupem a zlatem, Bloodsail Buccaneers touží po něčem víc – po naprosté dominanci nad jižními moři a zničení všech, kteří se jim postaví do cesty.

I přes tuto hlubokou nenávist jsou však bukanýři v Booty bay tolerování – přece jenom hlavním jazykem tohoto přístavu jsou zlaťáky, kterými tito piráti oplývají. Zdá se, že v posledních letech tento konflikt poněkud ustal, přece jenom válka škodí výdělku. Kdo ví jak dlouho toto příměří potrvá a co každá z těchto pirátských skupin plánuje.

k

Venture Co.

V jejich očích se lesknou zlaťáky a v hlavách se rodí plány, jak vydělat na všem, co se hýbe. 

Venture Co. nikdy nepromarni příležitost k zisku.

 

Gobliní vynalézavost spojená s bezohlednou chamtivostí nemá konkurenci – a její cena se počítá v životech. Venture Co. je ztělesněním toho nejhoršího, co gobliní podnikavost nabízí. Zatímco Steamwheedle Cartel si zakládá na reputaci splehlivého obchodníka, Venture Co. nezastaví na cestě k zisku vůbec nic. Jejich těžařské operace přeměňují panenskou divočinu ve zpustošenou krajinu a jejich továrny chrlí do ovzduší jedovatý dým.

 

V Stranglethorn Vale si vybudovali rozsáhlou síť základen a těžebních věží. Jejich dřevorubci kácí prastaré stromy, jejich důlní týmy drancují naleziště vzácných minerálů a jejich lovci plení místní faunu pro cenné trofeje. Každý kousek džungle pro ně představuje potenciální zdroj zisku.

 

Pod vedením Mogula Razdunka se Venture Co. stala mocnou silou v oblasti. Jejich zlato otevírá mnohé dveře a jejich vyděrači dokáží zavřít ústa každému, kdo by chtěl mluvit o jejich pochybných praktikách. V džungli Stranglethorn Vale se šeptá, že nedávno objevili něco cenného v trollích ruinách – ale nikdo neví co přesně.

 

Jisté je jen to, že kde Venture Co. větří zisk, tam teče krev.

EXPLORER'S LEAGUE

Mezi zašlým zlatem trollích chrámů hledají odpovědi na otázky, které nikdo nepoložil tisíce let. V prachu věků číhají tajemství, která možná měla zůstat pohřbena.

V prastarých ruinách Stranglethorn Vale se pohybují postavy v zaprášených khaki uniformách. Jejich oči hledají stopy dávné minulosti, zatímco jejich mysl už sní o největším objevu století. Tam, kde ostatní vidí jen rozvaliny, Explorers League nachází stopy pradávných civilizací.

Vyslanci Explorers League dorazili do Stranglethorn Vale s jasným cílem – odhalit tajemství dávného trollího impéria. Pod vedením zkušených archeologů a historiků zřídili několik výzkumných táborů v bezpečné vzdálenosti od Zul’Gurub. Jejich práce je precizní a metodická, každý nalezený střep může být klíčem k pochopení historie.

Přítomnost trpaslíků a jejich lidských kolegů v džungli však vyvolává napětí. Venture Company je považuje za překážku ve svých těžebních operacích, zatímco trollové v jejich bádání vidí znesvěcení posvátných míst. Explorers League se proto musí spoléhat na ochranu žoldáků a podporu Steamwheedle Cartelu.

V jejich táborech se nad mapami a artefakty sklání učenci, kteří se snaží rozluštit prastaré nápisy. Každý nový nález přináší více otázek než odpovědí. V poslední době se jejich zájem soustředí na sérii hieroglyfů, které našli v okolí Gurubashi Areny. Podle některých teoretiků tyto nápisy varují před nějakým dávným nebezpečím.

Zatímco se Blackwater Raiders a Bloodsail Buccaneers přetahují o nadvládu nad mořem a Venture Company drancuje džungli, Explorers League trpělivě odkrývá další vrstvy historie. Jejich práce může být klíčem k pochopení současných událostí – pokud jim ovšem ostatní frakce dají dostatek času na výzkum.

Aliance

Aliance udržuje svou přítomnost v Booty Bay zejména díky zájmu dobrodruhů, mořeplavců a obchodníků. Do přístavu míří nadšení průzkumníci a archeologové, kteří pátrají po ztracených tajemstvích trollích civilizací a ruinách skrytých v džungli. Obchodní stezky vedoucí skrz Stranglethorn Vale a přes moře do nedalekého Stormwindu činí z Booty Bay důležitý uzel. Navzdory goblinímu neutrálnímu postoji se Aliance snaží udržet svůj vliv v regionu příliš blízkému domovským královstvím na to, aby tento divoký kout světa ponechala napospas pirátům, Hordě či horším silám.

 

Horda

I Horda udržuje v Booty Bay svou přítomnost. S gobliny měli už od Druhé války výhodné vztah. Ti jim také poskytují jejich zeppelinovou dopravu. Booty Bay je klíčovým přístavem plným zbraní, zásob a kontraktu schopných žoldáků, což z něj činí strategický bod pro každou mocnost. Navíc je to jeden z mála pro Hordu dostupných přístavů na jihu Východních Království, odkud se lze vydat do hlubin Stranglethorn Vale a dále na Sever. Někteří samostatní orkové a trolové i gladiátorské skupiny sem připlouvají si také vydobýt slávu v legendární Gurubashi Aréně. A dokážou Darkspear trollové obnovit vztahy se svými dlouho odloučenými bratranci z džungle?

GURUBASHI

Hluboko v srdci nezkrotné džungle Stranglethorn Vale, skryté za hustým baldachýnem prastarých stromů, leží ruiny dávné říše. Zul’Gurub se tyčí jako temný monument trollí velikost – kdysi hrdé hlavní město mocného impéria Gurubashi. Dnes? Ztracené a zkažené místo, kde znovu ožívají krvavé rituály zapomenutých bohů. Jeho pyramidy a chrámy, postavené z masivních kamenných bloků, čnějí nad korunami stromů jako němí strážci mnoha tajemství.

Byli to Gurubashi trollové, kteří kdysi vládli celému Stranglethornu. Silní, neohrožení, neporazitelní. Ale s mocí přišla pýcha, a s pýchou – pád. Gurubashi se toužíc po obnovení první trollí řiše Zul obrátili k uctívání strašlivého prastarého boha, jehož jméno bylo téměř zapomenuto. Bohu lačnícímu po krvi a duších svých věřících. A vůdci tohoto úctívání byly fanatičtí kněži Atal’ai, kteří na oplátku za mnohé krvavé obětí získali obrovskou moc. Ti, kdo se mu nepoddali, padli rukami svých vlastních bratří. Jiní uprchli a varovali okolní svět. Ale ne každý věří starým legendám – dokud je sám nepocítí na vlastní kůži.

Rostoucí moc kmenu Gurubashi nezůstala bez povšimnutí. Mocný kmen Zandalari, nesoucí tradici prvních trollích říší, byl prvně potěšen z rostoucí moci svých bratrů. Avšak velmi brzo tuto radost vystřídalo zhrození, jakmile se dozvěděli co za mocí Gurubashi stojí. 

Zandalari nehodlali rostoucí moci krvavého boha pouze přihlížet a rozhodli se proti Gurubashi trollům zasáhnout. A tak nastala dlouhá válka těchto dvou kmenů. I přes svou temnou magii, nedokázali Gurubashi odolat mocnějším ostrovním trollům a Zandalari nakonec dosáhli Zul’Gurubu a do města vtrhli. V zoufalství a ve své aroganci se zbytky kněžích obrátili k poslednímu aktu: Povolání svého boha na Azeroth. A tak se nad Zul’Gurubem ozval řev jeho avatara. 

Přes mnohé ztráty se však Zandalari trollům podařilo tohoto avatara zdolat na vrcholku jeho vlastního, krví prosáklého chrámu. Spolu s ním padla většina jeho polo šílených fanatických kněží. Přeživší kmeny Gurubashi se obrátily proti sobě, říše se rozpadla a Zul’Gurub osiřel. Jenže temnota, která zde dřímala, nikdy zcela nezmizela. Mnohým Atal’ai se podařilo utéct. A po generace teď kněží plánují návrat svého hadího boha, který je již navždy provázán s chrámy Zul’Gurubu.

Dnes je Zul’Gurub více než jen ruina. Je to místo, kde minulost nikdy nespí. V síních hluboko v džungli se probouzí stará magie. Krev opět teče po oltářích a trollí bubny znovu duní v rytmu prastarých rituálů. Kdo naslouchá, může slyšet šepot dávných bohů ve stínech. 

Málokdo ví, co přesně se v ruinách Zul’Gurub děje. Dobrodruzi, kteří se vrátili z průzkumu jeho okolí, mluví o podivných znameních a děsivých zvucích. Trollí kmeny v oblasti jsou neklidné a jejich šamani varují před probouzející se mocí. Zul’Gurub ožívá – a s ním i hrůzy, které měly zůstat navěky pohřbené

ZANDALARI

Z dálek přes moře připluli trollové, jejichž kůži zdobí zlaté ornamenty a v očích se jim zračí moudrost tisíciletí. Zandalari přicházejí – a s nimi i ozvěny pradávné slávy říše Zul. Když ostatní trollí říše dávno padly, Zandalari zůstali stát hrdě a nezlomně.

 

V dobách, kdy většina ras Azerothu teprve poznávala sílu magie, Zandalari již byli strážci prastarých tajemství a mocných artefaktů. Tento vznešený trollí národ vybudoval svou říši na vzdáleném ostrově Zandalar, odkud po tisíciletí dohlíželi na ostatní trollí kmeny jako jejich duchovní vůdci a ochránci tradic.

 

Jejich města se tyčí k nebesům jako monumenty z ryzího zlata a jejich knihovny ukrývají svitky starší než lidské civilizace. Zandalari jsou mnohým – válečníky, námořníci, učenci, kněžími a strážci prastaré moudrosti. Jejich loa, mocní přírodní duchové, jsou těmi nejstaršími a nejmocnějšími v celém Azerothu. I přesto žili tito trollové život v relativní izolaci od zbytku světa.

 

Nyní se však něco změnilo. Zandalari opustili své izolované království a jejich lodě brázdí vody okolo Stranglethorn Vale. Jejich vyslanci navštěvují staré trollí kmeny a jejich kněží promlouvají o návratu ke starým tradicím. Nikdo přesně neví, co je přimělo opustit jejich ostrov, ale jejich přítomnost znepokojuje jak Alianci, tak Hordu.

 

V jejich zlatých maskách se odráží světlo zapadajícího slunce a jejich šepot nese vítr džunglí Stranglethorn Vale. Přinášejí s sebou pradávnou moudrost – ale možná i něco temnějšího. Neboť Zandalari nikdy nedělají nic bez důvodu a jejich plány jsou spletité jako cesty osudu samotného.