Šaman ohně
- Šaman ohně je magická specializace. K jejímu odemknutí je třeba ovládat povolání Šamana a směr Ohně a dohromady v nich investovat alespoň 40 xp.
- Přízeň ohně
Pokud je šaman spojený s místem ohně, jeho kouzla založená na Ohínku způsobují o 1 větší zranění. Zároveň získá u všech ohnivých kouzel (s výjimkou Lávového pole) 1 použití navíc. Tento počet použití navíc lze zvýšit na 2.
- Tvar ohně
Při používání kouzel, která z ohně tvoří tvary (stěny, kruhy, bariéry) není šaman omezen určeným tvarem a může tvořit tvary v podstatě libovolné, jejich velikost ale nesmí překročit velikost určenou v popisu kouzla.
- Pronikavý žár
Pokud je šaman spojený s místem ohně, jeho ohnivá kouzla mají Průnik (nejdou uzemnit ani odrazit) .
- Sžíravý oheň
Kletba sesílaná nosičem. Od zásahu nosičem cítí cíl vnitřní bolest (jako pálení žáhy, ale pětkrát tolik) a za každých 15 minut trvání kletby ztrácí 1 život. Kletbu lze léčit mimo běžné způsoby také tím, že je postava zcela zasypána pískem. Jinak se kletba přenáší i do dalších dní. Aktivní použití: 1x denně, lze vylepšit na 2x denně, a interval mezi utrpenými zraněními lze zkrátit na 10 minut.
- Vnitřní oheň
Kouzlo sesílané dotykem. Motivuje jinou postavu tak, že její příští útok zbraní bude mít Průraz, případně že její první kouzlo nebo kletba budou mít Průnik. Aktivní použití: 1x denně, lze vylepšit na 2x a 3x denně.
- Lávové pole
Kouzlo sesílané plošně. Šaman nahlas oznámí, že se kolem něj začíná tvořit lávové pole. Poté nahlas počítá od 5 do 0, načež v okruhu 5 metrů kolem něj začnou vybuchovat gejzíry lávy. Každá postava (kromě šamana samotného) nacházející se v lávovém poli obdrží každou vteřinu zranění za 1 život a hoří. Na lávové pole se šaman musí plně soustředit, lze seslat jen na otevřeném prostranství a trvá nejdéle 10 vteřin. Doba trvání lze vylepšit na 15 vteřin, načež lze buď zkrátit odpočet z 5 na 3, nebo zvýšit počet použití na 2x denně.